mandag den 30. juli 2012

Australien XVI - University of Sydney på en overskyet mandag

Igår var det mandag. Det var overskyet i vejret. Det var helt fint, for det får man som regel nogle ret lækre billeder ud af. Jeg luskede rundt på campus, universitetsområdet om man vil, og tog en masse billeder sammen med Søren Nielsen, som jeg mødte på SurfCamp'en. Resultaterne fremgår herunder



Hovedbygningen, den ældste: The Quadrangle. Som fra denne vinkel fuldkommen ligner Vestre Fængsel, hvor Benny og Keld troligt henter Egon i begyndelsen af alle Olsen-banden filmene.


Her fra en anden vinkel, hvor ligheden med Hogwarts er større end den med Vestre Fængsel. Navnet "Quadrangle" kommer naturligvis af bygningens kvadratiske natur - når man ser den ovenfra forstås.


Medfotografen i aktion


Her "the Quadrangle" indefra. Billedet snyder en lille smule, den er rent faktisk fuldkommen kvadratisk (det er den ikke, red. 19/1-13). Det er i øvrigt ret tydeligt på dette her billede, at det er på denne græsplæne, at University of Sydney holder deres flyvelektioner med ældgamle skolekoste. I midten af billedet kan man se det træ, hvorunder Bartimius Crouch Junior aka. MadEye Moody i "Flammernes Pokal" forvandler Draco Malfoy til en ilder.



Dette er det første af universitetsområdet jeg ser, når jeg kommer om morgenen med bussen. Jeg står af bussen på hovedvejen Paramatta Road, går over en gangbro og går ind på universitetsområdet her.
Jeg er i øvrigt ikke en af de heldige, som har forelæsninger i eller omkring the Quadrangle. Mine forelæsninger foregår på University of Sydney Business School, som egentlig er nemmere at komme til med en helt anden bus. Ind til jeg bliver træt af det, har jeg dog tænkt mig at vade igennem det "gamle" campus og The Quadrangle hver morgen. Det er sådan en slags ret inspirerende..!



Udsigt over mandagstravlhed på Eastern Avenue, som adskiller den gamle og den nye del af universitetsområdet.


Peter, Palle og Per fouragerer på Eastern Avenue.


Poul holder vagt imens


Næh! Han var også sulten, var han!



Grafitti Tunnel
Gadekunstnernes kreative værksted
 


Medfotografen i "Graffiti Tunnel" 
Det er meget fremsynet af universitetet at have sådan én, synes jeg! En graffititunnel, forstås - ikke en medfotograf
 
 MF Nielsen hamselv tager det helt roligt, mens en flok asiater defilerer utrolig hurtigt forbi
Tak til Søren for brillant råmateriale, tak til MF for minimal efterbehandling.
 
  En trappe og nogle planter...
 
Udsigt fra universitetet til opløftende gadekunst..
 

Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Send en kommentar