fredag den 27. juli 2012

Australian XIV - Surferdude og sportsnørd

Så blev det lørdag endnu en gang, og der er god tid til at blogge.
Igår var jeg til en herlig middag hos Tanja og Ulrik. De tager deres værtsrolle meget alvorligt, og således blev jeg igår introduceret til ikke mindre end to nye spiser foruden en ordentlig bunke gode gamle kendinge. Den stod på barbie. På den stegte Ulrik en ost, mens pigerne (det vil sige Tanja og undertegnede) regerede i køkkenet. Jeg rørte en sovs, mens Tanja klarede alt det andet. Det var en herre god arbejdsfordeling!
Osten Ulrik grillede var den ene af de nye ting, jeg spiste igår aftes. Den var i øvrigt en fremragende PDS (Pre-Dinner Snack). Mine PDS plejer at være Snickers, når jeg laver mad med Benjamin. Jeg tror nok osten hed Coon (Ulrik, please correct me if I'm wrong)(det var "Haloumi", red. 19/1-13), og fik sådan en salt smag og lækker struktur af at komme på grillen.
Den anden nyhed fik jeg under hovedretten: Kænguru! Hvad giver I mig? Det smagte af.. Kænguru..! Hvilket måske ikke er så overraskende. I øvrigt gik det, da jeg begyndte at spise af Benny med De Store Lår, op for mig, at det i virkeligheden ikke var første gang jeg fik kænguru. Da jeg engang fortalte en sjov historie om Galathea-ekspeditionen i et mondænt selskab var der middag inden. Temaet for den middag var "verden rundt" og kængu var således selVskrevet på menuen. Smagsløgene husker åbenbart bedre end hjerneløgene.
Anyway: Kænguru havde sådan en "vild" smag. Efter samtale med Martin om den Benny jeg spiste igår er det gået op for mig, at det smager af "mere" - det har en kraftigere smag end meget andet kød. Jeg er ikke sikker på jeg er sindsygt pjattet med det, men det er stadig en dejlig spise!
Derudover fik vi nogle ordentlige bøffer og en lille sjat salat.

Under middagen fik vi sådan en slags kollektiv åbenbaring - det gik op for os, at de har gang i noget sportshalløj ovre i London. Efter konsultation med TV-programmet fandt vi ud af, at det startede samme aften, klokken 2030. Det er et overordentligt belejligt tidspunkt. I London. I Australien er det fuldkommen det sammen som klokken 0530 og i øvrigt kvart i kvalme. Nevertheless! T&U inviterede mig til at benytte deres herlige gæsteværelse, forsynede mig med en tandbørste og puttede mig, så jeg var klar til at stå op sammen med dem og se OL åbningsceremoni i morges klokken 0530. Så det gjorde vi! På sofaen, pakket ind i dyner og tæpper. Sikke en herlig lørdag morgen!
Da klokken var blevet "nu-åbner-bageren" tullede gæsten til det lokale bageri - SOM BAGER MED SURDEJ! Hvor heldig kan man være, som sådan en tyk lille dansker, der elsker bagerbrød? Så vi fik croissanter (ikke surdej) og brød (surdej) til morgenmad.

Da vi havde spist og klokken var blevet mange begav jeg mig videre ud på eventyr. Denne gang til Bondi Beach, hvor jeg købte denne skønhed af en hollandsk pigedame, der var på vej til et trist og gråt sted (Holland), hvor hun ikke havde brug for det:


Jeg gør med andre ord end billeder mit bedste for at leve op til mit eget stereotype billede af en udvekslingsstudent, der skal bo i Sydney i seks måneder. Indtil jeg finder på et bedre navn kalder jeg konceptet for MUUMS - Mikkel, Ubarberet, Ufriseret, Med Surfbræt.

Australia! <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar