søndag den 7. oktober 2012

Australien XXIX - DPS og Finding Nemo


Endnu et to-i-et-indlæg. Først:

Danish Photo Society På Tur
Det vil sige Søren og Mikkel ude for at tage billeder, mens vi er kunstneriske og kreative sammen. Hurra!

Lansdowne Hotel
Det lokale vandingshul, hvor vi drikker øl og spiller kort.


Broadway Shopping Center
Med lang lukketid og gæsteoptræden v. Mikkel Nielsen ham selv.


Broadway 5-10-12 kl. 2139


Åndernes magt...

Mr. Skelchip keep(s?) Australia colourful!


Kaf'


Work in Progress


CentalPark-skilt
Som er meget større i virkeligheden end det fremgår af billedet. C'et er ret komfortabelt at ligge i. Har jeg hørt...

Flimmer med lang lukketid



Anden del af to-i-én indlægget:

Finding Nemo! 
Jeg tog på familieudflugt til Sydneys akvarie. Eftersom jeg ikke havde min egen familie, lånte jeg én.

Søren og Mette i midten, Sørens mor Bodil til venstre og Sørens far Jens til højre.


I skal ikke komme og fortæller mig dinosaurerne er uddøde! Se bare denne her fætter. 
 
Det er sådan en klump.. Fisk. En Klump-fisk!


Pingviner!
Og ål. Og ad.
Gopler med lys på - rimelig syret lavalampe alligevel...

Japansk edderkoppe-krabbe - dens krop var er lige så stor som Sørens hoved!

Dugong - eller søko. Den så altså lidt hyggelig ud.

Denne her stakkels pilskadde hedder Floaty. Og den sidder IKKE fast. Der var et skilt ved siden af, der fortalte dén historie. Akvariet, stod der, fik adskillige henvendelser om dagen fra bekymrede gæster, der var bange for at pilskadden enten sad fast eller var dø'. Ingen af de to var tilfældet, ville de gerne understrege. Pilskadden var simpelthen én de engang havde reddet fra det store vilde vand ude i verden. Akvaristerne på akvariet mente, at Floaty engang var blevet sejlet ned af et skiv. Lige meget hvad forklaringen er, er der ikke nogen tvivl om at den har nogle "buoyancy issues" - flyde-problemer. Den kan ikke rigtig styre det, efter at være blevet skadet af et eller andet. Derfor synes den bare det er herre dejligt at stikke sit hoved ned i små sprækker, så den sidder fast, og så ellers sove der.
Der var naturligvis adskillige forvirrede mennesker omkring mig, der fremsatte lige nøjagtigt de teorier, som det ovennævnte skilt var sat i verden for at mane i jorden. Turister altså.. Tsss....


På billedet her kan man se at halen stikker op af vandet på et noget uhensigtsmæssig måde...


Dum-dum-dum-dum-dum-dum-dum-dum-dum-dum-dum-dum-dum-dum-dum-dum-duuuum!
(tema fra Jaws, ik'?)
 


Denne her meget informative planche hang flere steder i akvariet. Jeg synes ikke den er så relevant. Jeg mener bare... Hvis man har brug for at finde sig selv på dét kort, og går ind i et akvarium, for at finde ud af hvor man befinder sig, har man større problemer end det, planchen tilbyder løsningen på...


Og så fandt vi i øvrigt Nemo til sidst...
 

Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Send en kommentar