fredag den 26. oktober 2012

Australien XXXIII - DPSII - Leg med Light Painting

Så er der nyt fra det danske foto fællesskab! Søren og undertegnede forvandlede baghaven (gården) i Creek Street 3 (der bor Søren og Mette) til legeplads, og fyrede op for en masse stjernekastere. Når man samtidig bruger en lang lukketid på sit kamera kan man tegne med lys. Sådan:
 
 
 


Det tager lidt tid at lære - her er fire brugbare billeder ud af de 100 jeg tog den aften. Men det var skægt!
I øvrigt har ideen med lysmaleri har været undervejs længe for os begge to. Den blev sparket i gang for alvor af de kurser, som Søren og jeg har været til i universitets foto-"klub". De kalder det et "society" på engelsk. Det oversættes af Google Translate til "samfund" - og dét ord betyder noget helt andet i min verden.
Nevertheless! Kurserne i the Photo Society har været mere eller mindre lærerige, men under alle omstændigheder får de hver gang (om onsdagen, kl. 16-18) sparket til min lyst til at tage en masse billeder. Så det gør jeg!
Det, jeg egentlig ville sige med denne her lille detour angående the PhotoSociety, var, at det er ret skægt at være en del af et universitet, der er så stort, at det har den her slags klubber. Jeg nævnte dem også i et andet indlæg på bloggen her - men det er først nu (i uge 12 ud af 14) at jeg er begyndt at sætte pris på dem.

That's all folks!
Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Send en kommentar