tirsdag den 25. september 2012

Australien XXVI - Spring Break 1

Det har ligget lidt stille med skriverierne på bloggen det sidste stykke tid. Det skyldes først og fremmest, at jeg rent faktisk har forsøgt at gøre en indsats i den skole, som jeg er taget herned for at gå i. De sidste par uger har budt på et par 'mid-terms' - midt-semester eksaminer. En eksamen kræver som regel at man læser en smule og repeterer noget materiale, så det har jeg gjort. Mid-terms betyder også, at vi er halvvejs i semestret. Så har små universitetshjerner brug for pause. Ergo har man meget belejligt valgt at lægge en ferie lige omkring nu - vores Spring Break startede i fredags.
Fredag umiddelbart efter de sidste lektioner tog Jamie (fra Leeds, England) og jeg toget mod Sydney Lufthavn, for at hente den bil vi havde bestilt i forvejen. En herlig otte personers Hyundai minibus, hvori fire surfbrætter, et kite-surfbræt med tilhørende kite og fem unge mænd mellem 20 og 22 år passer helt perfekt. De sidste tre gutter fandt vi i Sydney University Village. Der samlede vi Graham (Seattle, Washington), Matt (Nottingham, England) og Marvin (Paris, Frankrig) op. Således var vi klar til at begynde et aldeles internationalt roadtrip!
13 timer og 1025 km efter afgang fra Sydney ankom vi i feriebyen Surfers Paradise. I min snævre referenceramme er det bedste modstykke til Surfers Paradise Marielyst på Falster. Surfers Paradise er bare 3-400 gange større, varmere og mere 'turistet'.
I Surfers Paradise fik fire dage lynhurtigt ben at gå på - ture til stranden, hele dagen i går i et udendørs vandland af Lalandiske proportioner og bacon til morgenmad efter nætter med meget moderate og fuldkommen sensible mængder alkohol fyldte tiden i vores første destination.
Vi boede i øvrigt på et herligt vandrehjem fem minutters gang fra midten af SP. Det var et vandrehjem fuldkommen som man forventer det i en australsk surfer-by. Smadrede senge, tyske piger og en meget liberal indstilling til fjolletobak og livet helt generelt kendetegner den slags etablissementer.
Nu er min tålmodighed med min iPhones vertikale keyboard sluppet up. Skærm-rotation fungerer ikke i denne her virkelig gennemtænkte blogging app. Så jeg vil lynhurtigt slutte af med at fortælle, at vi pt er en route til Byron Bay, hvor vi har endnu tre nætter foran os.
God fornøjelse med at holde Danmark kørende! Jeg hører at Villy er gået af og at SF er i generel opløsning, så det lader til at der er håb forude.
Tchüss!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar