fredag den 14. september 2012

Australien XXIV - When it's 5 in the morning...

Så står udvekslingsstudenter up! I hvert fald hvis de hedder Søren og Mikkel. Hvis han hedder Mikkel stod han faktisk op kvart over fire lige nøjagtigt denne her onsdag. Grunden til den tidlige opstandelse var, at Søren gerne ville tage billeder af solopgangen. Det ville jeg også gerne, jeg vidste det bare ikke før Søren fortalte mig det. Tidligt op var altså nødvendigt for dagens fotoprojekt. Det var da også helt mørkt, da jeg tog bussen lidt over fem. Det ses tydeligt på billedet af busstoppestedet. Som jeg tog, fordi jeg kom ti minutter for tidligt til bussen...





Når man er en gigantisk gear-freak har man to kameraer med på sine fototure. Det havde undertegnede. Derfor kunne det ene kamera lave film, mens det andet kunne lave billeder. Filmen er måske ikke vanvittigt spændende, men den er der!





Broen på billederne er Anzac-bridge. Anzac er (stadig) Australia-New Zealand Army Corps og er beskrevet i et andet blogindlæg.


Genierne i aktion.
 
 
Eftersom vi havde været oppe så tidligt var vi begge to meget sultne, da vi var færdige med at tage billeder af solen og broen. Sulten har måske ikke så meget med tidspunktet vi stod op på at gøre, som det havde noget at gøre med antallet af timer vi havde været vågne. Lige meget hvad besluttede vi os til at spise noget morgenmad og drikke noget kaffe. Det foregik på en herlig lille café på Glebe Point Road. Da morgenmaden var indtaget opdagede vi at klokken kun var syv. Det var en meget mærkelig fornemmelse at have spist morgenmad OG have taget en ordentlig bunke billeder - inden klokken 7 om morgenen!
Vi pakkede vores gode ting og gik vores vej. Eller... Vi gik Glebe's vej. Glebe er en bydel, den har en vej, og det var den vej vi gik på hele vejen ned til universitet. Klokken var omkring halv otte, da vi landede dernede. Klokken halv otte er INGENTING åbent på University of Sydney. Det computer/studierum Søren og jeg plejer at bruge var i hvert fald ikke. Klasselokalet på billedet herunder var imidlertid ret åbent. Det tomme klasselokale tændte en kreativ gnist i det krøllede tænkeapparat jeg er udstyret med. Så med Sørens kamera og vidvinkellinse som primær billedmaskine gik vi i krig med et projekt, der endte med nedenstående resultat. Vi er ret godt tilfredse, begge to!


Behind the scenes...


Resten af dagen gik med endnu en herlig svømmetur i Victoria Park Pool, at hente mit startnummer til Sydney's halvmaraton på søndag og en tur til Samsung's nye flagskibsforretning i CBD. Derinde prøvede vi Samsung's nye fjernsyn med bevægelseskontrol. Det skulle virke ligesom Microsofts "Kinect", således at man for eksempel kan skifte kanal ved blot at vinke til TV'et. Det gør det mildest talt ikke; virker som Microsofts "Kinect" altså. Der er nogle timers udviklingsarbejde tilbage før det virker...

Da klokken var fire og vi var færdige med at lege med Samsungs nye fjernsyn gik vi hjem. Og stort set på hovedet i seng, og det var så dén onsdag!
Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. Den film giver sgu da London minder! Så det bilder mig ind at det var det du tænkte, da du redigerede filmen... Yep yep!

    SvarSlet
  2. Selvfølgelig var det dét Janni-mus ;)

    SvarSlet