tirsdag den 11. september 2012

Australien XXIII - Helt ude i skoven..! (fodnote 1)

Naturlig lørdagsnaturudflugtstur til "La Perouse", en times tid i bus syd for Sydney. Candice, Mette og Søren lokkede og som den fødte skovridder jeg er, kunne jeg nærmest ikke lade være med at tisse i bukserne af bare spænding over at komme lidt tilbage til naturen. Bylivet er VIRKELIG ikke mig... (fodnote 2). Dagen skuffede ikke - vilde dyr, nærdødsoplevelser og sand i madpakken. Jeg elsker naturen (fodnote 3).

Vand! Der var meget, og der var knald på. Det så imponerende ud! Det ligner bare flødeskum herunder...


Og jeg var nødt til at prøve det!
Ja. Jeg faldt. Ren idioti. Resultat: Fire fede billeder og et lignende antal sårede tæer.


Bush. Med sti. Amatør-bush, m.a.o.


Power-nature-dudes and dudedesses!


Fisker-fyr. Det ser simpelthen så zen-agtigt og afslappet ud. Jeg ved at hvis det var mig, der sad der, ville jeg være blevet fuldkommen vanvittig inden der var gået 4,5 minut.

Light bush burning. Australierne brænder den tørre underskov af, for at de ildebrande, der naturligt opstår i bushen, ikke kommer fuldstændig ud af kontrol. Vi mødte en mand derude, der gav os en lang lektion om emnet. Det er en del af naturens kredsløb i Australien at der ind imellem går ild i hele balladen - så kan der gro noget nyt. "Tyggegummitræerne" (dansk for gum tree..?) afgiver endda en gas, der hjælper processen på vej. Men det går altså amok på en måde, som Australierne ikke synes om, hvis de ikke sørger for at begrænse branden senere på sæsonen ved at starte den lidt nu.


Man møder mange farlige dyr i Bushen i Australien - blandt andet smug-spisende kinesere.


Salamander-Joe! Knap så farligt dyr.


Dagens farligste dyr: En tiger snake! Også kaldet "The Gentleman Snake", fordi den laver en høj lyd, der minder om et gab. Eller en bøvs. Et gab har vist ikke så meget lyd...


Manden der stod bag ved slangen (inde i indhegningen) havde helt styr på situationen. Og overskud til at fortælle os om hvordan denne her slange er en gentleman (fodnote 4).
 

Fodnote 1: Endnu en billig titel, jeg beklager...
Fodnote 2: Okay, det var løgn...
Fodnote 3: SÅ meget hader jeg heller ikke naturen (hvis du ikke har fanget sarkasmen i afsnittet som fodnote 3 hører til kender du mig tydeligvis ikke, så: Hej. Jeg hedder Mikkel. Fedt at du gider læse min blog selvom vi ikke kender hinanden). Jeg besluttede mig bare til IKKE at lyde som om jeg er på lykkepiller hele tiden i Australien.
Fodnote 4: Tigerslangen var ikke den farligste, men jeg nåede ikke at tage billede af den manden viste os lige før tiger slangen, og som var den farligste i Oz.
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Fik du læst "Slangen i Sydney" Krimien om de mange farlige slanger på flyveturen der ned?

    KH M&M

    NB: Lækre billeder.

    SvarSlet